29. jan. 2013

På bøljan blå


17 kommentarer:

  1. PRECIOSO ...Y de una nitidez muy buena...Buena captura...

    Abrazotes

    Noemí

    SvarSlett
  2. Utrolig fint...jeg elsker fugler. Spesielt på vannet.Terningkast 6 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, no va du raus med terningkasta, Sidsel! :)

      Slett
  3. beautiful shot ! Greetings Dietmut

    SvarSlett
  4. supert Gunnar, ha jeg aldri sett før denne typen.
    hilsen dirk

    SvarSlett
  5. I have never seen this duck before, it is just wonderful!

    SvarSlett
  6. Min yndling blant andefuglene. Den virker så... sympatisk, liksom. Kanskje fordi man har hørt omhvor stor nytteverdi det er i dunet til den. Nydelig bilde av ækallen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det Ækall fuglen heter? Da lærte jeg meg noe nytt - takk!

      Slett
    2. Det er jo en ærfuglhann. Vi sier gjerne Æa eller Ea om hunnen og Ekallen eller Ækallen om hannen. Men den betegnelsen er muligens gått litt ut av språket.

      Slett
  7. Preciosa toma, el patito posee un bello plumaje.
    Saludos.

    SvarSlett
  8. Never seen this one.....it's a BEAUTY.

    greetings, Joop

    SvarSlett
  9. Veldig fine Ækall :0) Så klart bildet ditt er, kan jo nesten speile seg i det ...hva er hemmeligheten..tru om du har superkamera og superstativ....flink du er...jeg gir også terningkast seks ;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kameraet mitt er et Nikon D60 med Tamronlinse 18/270. Stativ bruker jeg nesten aldri fordi da er en så lite bevegelig når en må hive seg raskt rundt. Ellers prøver jeg å få god støtte på en stein, et gjerde etc når jeg tar bildene mine. "Hemmeligheten" er nok også at jeg av og til treffer perfekt med lysforholda :)

      Slett
    2. Oisann! Samme kamera som jeg har. Så da vet jeg hvilket objektiv som bør stå på ønskelista mi.
      Men altså, Du ER en dyktig fotograf også, ingen tvil om det.

      Slett
  10. Har litt knapt med tid for tiden, så må bruke tiden godt når jeg er her inne til å nyte alle de flotte motivene dine! Dette av ærfuglhannen bl.a. var aldeles nydelig!
    God helg til deg, Gunnar:)

    SvarSlett